Wednesday, February 02, 2005

WGC-ku sayang

Aku baru sedar keretaku yg berplet WGC masih boleh pergi laju lagi, itupun setelah 'dilenjan' oleh Ad dalam perjalanan mengejar masa tahap dewa waktu nak ke screening filem Amir Muhammad di Institut HELP bulan lepas (as usual, nobody should hold their breath in waiting for the pseudo-reviews) . Selama ni aku bawak kereta tu slow motion aje, 100km sejam dah rasa laju sangat dah, heh.

Tapi sebenarnya memang aku bawak kereta macam tu... perlahan (si Ad tak percaya aku perlukan sekurang-kurangnya 40 minit untuk ke pejabat pada hari biasa), penakut dan selalu tersesat jalan. Siapa pernah naik WGC dengan aku mesti dah arif pasal perkara ni. Sedangkan pagi tadi nak ke tempat kerja aku boleh sesat 1/2 jam... hahahahah... siapa suruh adventurous sangat nak ikut jalan alternatif padahal tak tau jalan sebenarnya.

Apa-apa pun aku tetap berterima kasih kepada beberapa individu yang telah banyak membantu aku dalam hal-hal memandu ni, seperti berikut:
1) Abah dan Mama (sebab benarkan aku guna WGC, jimat tak perlu beli kereta sendiri, ajar parking)
2) Bro (sentiasa tunjukkan contoh memandu berhati-hati, ajar cara ambik corner)
3) *Sis (sense of direction nombor satu, pegi mana pun tak sesat!)
4) *Ad (navigator utama dan juga menunjukkan teknik2 melenjan kereta e.g. dengan drop gear dan sebagainya)
5) *Ramli ("jarak biar jauh dengan kereta depan, nanti dia nak summersault pun kau sempat elak")
6) *Poje (pernah selamatkan WGC di Menara KL, di Lebuhraya Cheras, dan macam-macam keadaan lagi)
7) *Selemang (pernah selamatkan WGC dari terbabas masuk lorong kanan)
8) *Live (ajar aku bawak laju sikit hehehehe, tak tu dulu aku bawak kereta 70km/j je)
* - menunjukkan pernah berfungsi sebagai navigator aku ke pelbagai tempat

Sekarang mereka yang di tangga 5 hingga 8 dalam carta dah tak lagi terlibat dalam pemanduan aku, itu zaman dulu-dulu punya cerita. Apa-apa pun aku tetap berterima kasih kepada semua :)

No comments: