Tuesday, December 28, 2004

Menyusahkan Orang

*Ringggg!!*

+Hello?

-Cik, you dah susahkan I lah, tau tak.

+Eh, siapa ni?

-Mr. D ni..

+Oh.. Lama tak dengar cerita Mr. D, senyap aje. Apa cerita ni? Sebab yang kat Pahang tu ke? I pun tak tau my guy kat sana nak buat presentation detail tu semua, alih-alih tak sama pulak figure kita.

-Bukan yang itu... yang baru sampai ni. Tiba-tiba kena tambah lagi assignment, padahal I dah nak close report dah. Sekarang kitorang punya claim kena tahan.

+ Oh yang tu... sorrylah Mr. D, I mana tau, bila diorang mintak list yang belum buat lagi, I submitlah semua yang ada, tak sangka dia nak buat macam tu.

-Hmm takpelah. Susah sekarang ni... mau tak bergaji I bulan ni...

+........

- Okaylah. So you ada tak semua dokumen yang I kena ada untuk pegi settlekan the rest? Cuma satulah, I mintak yang last list ni final ya.. jangan karang ada tambah lagi pulak..

+ Nanti I check for you kalau semua dokumen tu ada kat sini.. jangan risau, memang tu dah final, I janji takkan ada tambah lagi.

--------------------------------

Salah aku ke?

Memang serba-salah dibuatnya. Mana tidak, angkat saja telefon dah dengar ayat yang buat aku terperanjat. Ingatkan apa. Melibatkan soal orang tak dapat gaji pulak tu, ishk. Walaupun bukan aku yang buat keputusan tu, tapi...

Aku buat kerja aku, itu saja. Aku pun sekadar menurut arahan. Memang dia patut buat semua tu.

Maaflah, Mr. D. Nanti aku belanja makan, boleh?

No comments: